Aktywność fizyczna jest kluczowym elementem dłuższego, zdrowszego oraz szczęśliwszego życia. Codzienny ruch pomaga łagodzić stres i zapewnia ogólne dobre samopoczucie. Pomaga w osiągnięciu i utrzymaniu prawidłowej masy ciała oraz obniżać ryzyko przewlekłych chorób. 

Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (z ang. World Health Organization – WHO) z 2002 roku, każdy człowiek powinien poświęcić minimum 30 minut dziennie na umiarkowaną aktywność fizyczną. Należy trenować minimum 3 razy w tygodniu, może to być np. jazda na rowerze, bieganie, pływanie, taniec czy spacerowanie. Każda forma wykonywanego ruchu wpływa pozytywnie na kondycję naszego ciała oraz nasze samopoczucie.

Rozróżniamy następujące ćwiczenia, przynoszące szczególne korzyści:

Ćwiczenia aerobowe (intensywna wymiana tlenowa) – przyspieszają prędkość pracy serca i oddychania, poprawiają sprawność serca i płuc (np.: szybki marsz, jogging i pływanie)

- Ćwiczenia wysiłkowe, kulturystyka i ćwiczenia z obciążeniem – pomagają w budowie i utrzymaniu prawidłowego stanu kości i mięśni poprzez ich pracę przeciwko sile ciążenia (np.: podnoszenie ciężarów)

- Ćwiczenia równowagi i rozciągające – poprawiają równowagę fizyczną i elastyczność, co zmniejsza ryzyko urazów (np.: delikatny stretching, taniec, joga, sztuki walki i tai-chi)

Istotne jest, aby wybrać taki rodzaj aktywności fizycznej, który będzie sprawiał nam przyjemność i powodował, że będziemy mieli ochotę ćwiczyć częściej i dłużej. Ważna jest także systematyczność treningów.